Redskaber til arbejdet med flygtningebørn og børn af flygtninge i daginstitutioner og dagplejer

Redskaber til arbejdet med flygtningebørn og børn af flygtninge i daginstitutioner og dagplejer

Pædagoger og dagplejere kan opleve sig udfordret af opgaven med at inkludere og håndtere børnenes reaktioner, særligt i situationer, hvor børnene udvikler sig eller agerer som forventet eller der er mistanke om belastende oplevelser i familien. Det kan både være børn som har oplevet flugt og børn som er vokset op i familier der er belastet af krigs, forfølgelses- og flugt oplevelser.

Undervisningen tager afsæt i STROF modellen, som er udviklet af børnelæge Lars A. Gustavsen og indeholder overskrifterne struktur, tale og tid, ritualer, organisering og forældresamarbejde. Modellen vil blive koblet med inspiration hentet fra de neurosekventielle og narrative teorier.

Dagens undervisning tager afsæt i de aktuelle oplevelser man kan stå med som pædagog og dagplejer.

Dagen er for dig, der har brug for særlige redskaber i dit daglige arbejde med børn og forældre, hvor kultur, flugt og eksilstress kan udfordre hverdagen.

Underviser: 

Jette Thulin er konsulent hos Integrationsnet og afholder undervisning og kompetenceudvikling af lærer, pædagoger, familiekonsulenter, skolepsykologer mv. Jette er uddannet folkeskolelærer og har mere end 20 års erfaring med at undervise flygtningebørn og samarbejde med deres familier og har endvidere efteruddannelse som narrativ samtalepraktikker, neuroaffektiv supervision, dansk som andet sprog m.m..

Early Bird rabat på 10 % - 130 kr (1300-130kr) hvis du tilmelder dig inden d. 15. marts.

Vi forbeholder os retten til at aflyse, hvis der er for få tilmeldinger. Du får besked ugen før.

Praktisk information

Dato:     3. april 2018

Tid:        08.30 - 15.00

Sted:      Integrationsnet, Olof Palmes Alle 35, 8200 Aarhus N

Early Bird rabat på 10 % - 130 kr (1300 - 130 kr) hvis du tilmelder dig inden d. 15. marts

Vi forbeholder os retten til at aflyse kurset, hvis der er for få tilmeldte.

Tilmeld dig her