Serviceprincipper

Integrationsnets 4 serviceprincipper i virksomhedssamarbejdet

Integrationsnets koncept for samarbejde med virksomheder baserer sig på 4 serviceprincipper:

  1. Tilgængelighed - én indgang og hurtig reaktionstid
  2. Information og vejledning om regler, lovgivning og målgrupper
  3. Hjælp til blanketarbejde i forbindelse med praktik, løntilskud, mentor, IGU mv.
  4. Håndholdt opfølgning frem mod ansættelse

Tilgængelighed

Din virksomhed får én indgang (én konsulent) til Integrationsnet og kan altid komme i kontakt med en medarbejder inden for normal arbejdstid.

Integrationsnet lægger vægt på at være tydeligt tilgængelige, hvis der opstår udfordringer eller spørgsmål, der kræver hurtig handling.

Information og vejledning

Integrationsnet koordinerer indsatsen og står til rådighed
for jer som virksomhed med information og vejledning om
lovgivning og muligheden for eksempelvis hjælpemidler, arbejdstøj, mentor mv. i samarbejde med den kommunale sagsbehandler. Integrationsnet tilbyder også information og vejledning om flygtningemålgruppen for jeres ansatte efter behov.

Hjælp til blanketarbejde

Integrationsnet står for at sikre smidige og omkostningsfrie papirgange for jer som virksomhed i forhold til håndtering af praktikblanketter, mentorblanketter, ansøgninger, hjælpemidler og statusnotater til sagsbehandler hos kommunen mv.

Håndholdt opfølgning

Integrationsnet er synlige ift. håndholdte opfølgninger, der skal sikre støtte til den enkelte praktikant. Opfølgningerne sikrer samtidig en systematisk og målrettet dialog med jer som virksomhed om aftaler, delmål og opkvalificering i forløbet.

Vil du vide mere?

Kontaktos